söndag 2 december 2012

2/12

Med december så kommer min favorithögtid av alla, nämligen julen. Vi började lyssna på julmusik för några veckor sen, men jag har inget emot att börja att fira långt i förväg, det är ju förväntan innan som är det roliga.

I och med att det är december månad just nu, så är det inte långt kvar till min teater. På onsdag så börjar det första uppträdandet, gud vad nervös jag börjar bli!

I tisdags efter skolan så stannade jag kvar och hade en repetition där vi för första gången gick igenom hela teatern utan ett stopp. Jag var helt död när jag kom hem, men som tur var så följde Erwin med oss hem och han är riktigt bra på massage, så han gav mig det innan jag gick och la mig.

I onsdags så hade vi Indien på international club. Vi kollade på en film från Indien och gjorde några indiska snacks. Efter skolan så mötte vi upp Durita, Zuzanna, Aino och Johanna för att äta lite och sedan så åkte vi till festivals of trees. Vi såg hur många olika dekorerade träd som helst. Det var allt ifrån Justin Bieber-träd till Lego-träd. Sedan kunde man bjuda på de här julgranarna om det var så att man ville ha någon som man gillade. Efter det så gick vi till Tim Hortons för varm choklad och innan vi åkte hem så åkte vi till ett ställe där man kan åka runt i bil och kollade på ljusarrangemang, så fint! Vi fick även träffa på sprucekings, ishockey laget här, jag och Elsye ville självklart vara med på kort med dem.

I torsdags följde Zuzanna, Elyse och Durita med mig hem efter skolan. Vi hade en riktigt sleep over med filmer (midnight in paris t ex) hot tubing, middag och massor med prat.

I fredags så gick jag upp lite tidigare och lagade scones till frukost åt alla, min favorit! Efter det så kollade vi ytterligare på en film (kommer inte ihåg namnet) och åkte sedan in till PG. Jag skulle gå på 80's praty på youth group medan de andra skulle hitta på andra saker. Alla var klädda i neonfärger och tights och vi fick testa på hur det var att dansa på 80-talet.

Igår så var det dags för familjen Knox's årliga julgrans jakt. Bröderna kom ut med deras kompis och vi packade ner varm choklad för att dricka där ute i skogen. Väl ute så tog det en stund innan vi hittade den perfekta granen; men när vi väl hittade den så var resultatet hut bra som helst!

Erwin

Troy, John och Mattie


John och JD med julgranen


Hela gänget
Idag följde jag med till kyrkan och det var riktigt roligt att gå dit idag när det var första advent och allt. När vi kom hem så bakade jag lussekatter eftersom det är första advent. Resultatet var helt okej, inte lika bra som mammas eller farmors, men JD åt 3 st med en gång så jag antar att det var bra.

Hoppas att ni får en bra vecka och önska mig lycka till med teatern!!

4 kommentarer:

  1. Du måste få någon att filma teatern så vi får se! :D
    /Tilda

    SvaraRadera
  2. Håller med Tilda, det måste vi ju få se!! :D

    SvaraRadera
  3. ...och vad bra att det verkar funka med IrfanView!

    SvaraRadera
  4. Kära Becka, jag skäms att jag inte har skrivit något brev till dig men förutom att ta hand om Alvar och KE så jobbar jag mer än heltid med att försöka rädda skolan. Idag har jag ringt eller tagit emot 66 samtal! Det är helt sjukt. Jag håller på att runga alla ledamöterna i Barn och utbildningsnämnden samt andra nyckelpersoner. Sedan lite samtal till Utbildningsdepartement och Skolverket osv. Kan inte du som känner Harald skriva ett mejl till honom varför det är viktigt med en intakt skola i Loftahammar? Eller så kan jag "spökskriva" och så skickar du? Jag pratade med honom i telefon igår i 21 minuter och han är tveksam till att flytta mellanstadiet ifrån Loftahammar. Han letar själv argument för att slippa lägga ner och jag tror att han skulle ta intryck om du hörde av dig. Stor kram Sofie

    SvaraRadera