lördag 22 december 2012

22/12

Jag kommer att hoppa en vecka bara för att jag inte kommer ihåg vad jag gjorde, har suttit och funderat ett bra tag på vad jag gjorde för två veckor sedan, men jag kommer verkligen inte på vad som hände den veckan.

Den här veckan i skolan har det hänt lite mer saker än de andra vanliga veckorna.

I måndags spelade jag och min grupp i acting upp en liten sketch. Vi fick bara några dagar på oss att skriva ett manus, öva och sedan spela upp det. Det slutade med att vi följde manuset i början och ändrade allt till slutet och improviserade allt. Efter det var det PE och brottning som gällde. Brottning är roligt, men komplicerat att förstå. Det är riktigt roligt att testa på en helt ny sport som jag aldrig har gjort tidigare. I textiles gjorde jag säkert ännu ett kort, vet inte hur många jag har gjort nu... Sände några till er där hemma, så om någon har fått ett kort, det är faktiskt jag som har gjort det!
På food så byggde jag på mitt och Amans pepparkakshus. Stiligt blev det, skulle ha tagit kort på det... Attans.. Efter skolan åkte jag hem tror jag.

I tisdags såg skoldagen ungefär likadan ut. Förutom på acting då vi fick en lektion på oss att göra en sketch med endast 4 stolar och 1 bord och vi fick inte använda det som bord och stolar. Det slutade med att vi gjorde en julsaga med en släde, skorsten, sängar och en julgran. Man får verkligen använda fantasin.
Efter skolan Gick jag med Durita och fixade lite till Elyse födelsedag. SEnare så mötte jag upp Zuzanna och den här gången hade vi INTE kaffe, tro det eller ej. Vi gick hem till henne och hade middag och kollade på film.

I onsdags såg skolan ut precis som tidigare. Det var bara lite pepparkakstävlingar och julmiddag för alla i period 4 som har food. Efter det så gick vi till international club och hade julspecial och jag tog med mina lussekatter som jag bakade i helgen. De var väldigt populära. Efter det kom Shirley och hämtade mig och Erwin  från skolan. Vi skjutsade Erwin till hans gamla värdfamilj för att packa och vi två åkte till Costco endast för att testa alla smakprovningar och det var fullt av dem eftersom det är så nära jul. När vi kom hem så slog vi in lite packet.

I torsdags kollade vi på film på acting, spelade bowling på PE, började sy en hoodie i textiles och gick till Starbucks på foods. En skoldag i min smak helt enkelt. Nej jag är ambitiös och studerar hårt här i Kanada..
Efter skolan följde Durita med mig hem och fixade det sista till Elyse's födelsedag. Jag bakade kakor och Durita satt bredvid och pratade med mig.

I fredags så fick man göra precis vad som helst i skolan. Jag och Durita valde att gå till foods och baka kakor. Efter lunch så åkte vi och kollade på när vår skola slog Collage Heights i hockey, så himla spännande och väldigt skönt att vi vann också. Synd att inte Sverige vann mot Kanada idag dock.. Det hade varit väldigt skönt att gå runt och skryta om. Efter det så åkte vi hem till Elyse på kvällen för att göra oss i ordning för hennes födelsedagsfest. Vi åkte rullskridskor vilket var nytt! Svårt i början, men i slutet så gick det bättre. Väldigt retro med en sådan födelsedagsfest, men roligt med en sådan idé!

Virgile, Noé och Howard

Birthday girl!


Polars



Vi vann!!!

"Take a picture of me with the yellow school bus"

Felix

Durita, Vittoria och Raphael


Elyse och Noé

Sara och Durita


Durita, Francesca, Felix och Vittoria 


Idag hade vi en stor frukost och så har jag och Shirley förberett för en stor middag ikväll. Ida-Mae och hennes kompisar kom för middag och de har precis åkt hem. Nu är det dags att gå och sova så att jag orkar med hela julen.

Jag har förresten fått en värdbror från Hong-Kong. Erwin har flyttat in hos oss och han ska troligtvis stanna här hela året.

God Jul på er alla där hemma! Jag saknar er.

2 kommentarer:

  1. Vi saknar dig med Rebecka! Men tänk att en hel termin redan har gått. Hur snabbt gick inte det? Vilka intressanta skolaktiviteter du har haft så här sista veckan innan jul. Låter onekligen kul!

    Jag skulle så gärna se ett foto på dig som prinsessa under er teaterföreställning. Går det att lösa tror du?

    Idag åker vi ut till Björkö för att fira jul. Ska bli mysigt. Men nu är vårt hus i Loftahammar klart så det är så mysigt att vara här också. Vi åker in igen den 26 december för då kommer Elina.

    Kram kära Becka

    SvaraRadera
  2. Det är ju därför du ska skriva regelbundet, för att komma ihåg efteråt vad du gjorde under året!

    Puss puss <3

    SvaraRadera