söndag 9 december 2012

9/12

Den här veckan har det varit mycket att göra och så kommer det att fortsätta under hela december.

I måndags hade jag repetitioner hela dagen, de gick inte så bra om jag ska vara ärlig. Det var första gången som vi jobbade med våra kostymer och alla småsaker som vi använder under pjäsen och så tillsatte vi nya saker, två dagar innan teatern började. Efter skolan så åkte jag hem och sov. Det låter inte roligt, men tro mig, det var väldigt skönt!

I tisdags hade vi ännu en dag full med repetitioner och vi började se ljuset i tunneln. Allt föll på plats och det började likna en pjäs. Efter skolan gick jag med Zuzanna och drack kaffe, efter det så gick vi hem till henne och kollade på film.

I onsdags var det dags för första kvällen av Get Smart, en komedi från 60-talet om den här agenten Maxwell Smart. Jag var prinsessan från Sverige som besökte Washington D.C för att hjälpa min pappa kungen att förbereda inför ett NATO-möte som skulle ta plats i Sverige (är inte det ironiskt med tanke på att Sverige inte är medlem i NATO...). Jag blir kidnappad av den onda organisationen KAOS och Maxwell Smart räddar mig. Första kvällen gick hur bra som helst! Läraren sa att det aldrig hade gått så bra under en första kväll för en pjäs. Sen på kvällen sov jag över hos min värdsyster Ida-Mae.

I torsdag gick jag och åt med Durita efter skolan och hon höll mig sällskap tills jag var tvungen att gå och göra mig i ordning. Den här kvällen var en katastrof. Sista scenen så gjorde en av skådespelarna en jättetabbe, en annan av skådespelarna var tvungen att improvisera. Det var hemskt  och jag kunde bara sitta där och le och låtsas som om att det skulle vara så där.

I fredags träffade jag Johanna och Aino efter skolan och Johanna hjälpte mig att hitta en födelsedagspresent till Simon som fyller år idag. Efter det kom Shirley och hämtade mig för att äta middag innan min tredje kväll uppe på scenen startade. Den tredje kvällen spelade vi även in allting och det var den bästa kvällen av alla. Vilken tur! Jag kommer att skicka hem en DVD till er där hemma. Min värdfamilj kom och kollade också, så jag var väldigt glad att de fick uppleva det när det var som bäst.

I lördags fick jag sova ut, men efter frukosten var vi tvungna att åka till kyrkan och dekorera den för Shecanas Christmas Party. När vi var klara så åkte vi till Pat's födelsedagsfest och sa grattis till honom, sen så skjutsade Shirley mig till min sista kväll av Get Smart, så självklart missade jag den årliga julfesten för utbytesstudenterna. Det gjorde inget för alla var så himla peppa över att det var den sista kvällen och även den gick kanoners.

Idag var jag tvungen att gå upp tidigt eftersom vi skulle åka och laga frukost åt hemlösa inne i Prince George. Så jag serverade frukost fram till kl 10, sen så var jag tvungen att åka till skolan och städa upp efter teatern. Läraren sa åt oss att vara där vid 10, men vid den tiden så var det bara jag, en annan elev och läraren. De andra ramlade in bakfulla kl 12. Så fort vi var klara åkte vi hem och började fixa inför Simons middag och firade honom nu på kvällen.

Det har varit en stressig vecka, men än får jag nog inte slappna av. I morgon ska jag på en julmiddag med Zuzanna.













Jag tänkte lägga upp bilder, men det tar alldeles för lång tid från mitt rum, så gör det i morgon istället så håll utkik!

kram

1 kommentar:

  1. Åh, vad spänande att få se dig som prinsessa;)
    Det låter som du har fullt upp och det är väl bra?!
    Många kramar från Svea och Karro.

    SvaraRadera