torsdag 3 januari 2013

3/1

Att Sverige är i JVM-final och att Kanada bara spelar om 3:e platsen är de bästa nyheterna som jag har hört idag!

I ett land där ishockey är en religion, ett språk, en livstil och ishockeys härkomst, är det inte lätt att leva med en 3: plats. Jag å andra sidan älskar det! Under hela julen har jag blivit retad över att Kanada slog Sverige i en träningsmatch, men nu har jag åter vunnit respekt och det kommer gå att leva här utan att folk retar mig.

Dock så ska jag inte gå runt i en Sverige-tröja i skolan, Shirley var dödsallvarlig när hon sa att jag kunde bli nedslagen...

6 kommentarer:

  1. Jag tror Shirley's råd är något du ska lyssna till. Vi har ju samma sak här...Red Sox och New York Yankees. När Leo klistrade på sina Red Sox märken på bilen, var jag djupt oroad. OM en polis är die-hard Yankee fan, så kan han ge Leo en hårdare dom i en bilolycka än om Leo hade typ. Yankee klistermärken på bilen.

    Å andra sidan är det inte som i England med "hooligans" och jag vet inte om Kanada har "hooligans"...Oftast är det s.k. friendly rivalry och folk tar spelförluster/spelvinster mellan Red Sox/New York Yankees med ett gott skratt även om de morrar lite!

    SvaraRadera
  2. Hur gick det, kunde du reta Kanada för deras fjärde plats och var det några som gratulerade dig till silvret?

    SvaraRadera
  3. Hej Becka! Provar att lämna en kommentar.
    Kram mormor!

    SvaraRadera
  4. Nu är det nog på tiden att det kommer ett blogginlägg, annars kommer nog många att ge upp ;)

    SvaraRadera
  5. Vart har hon tagit vägen lilla Becka??

    SvaraRadera