söndag 20 januari 2013

21/1

Nu på fredag har halva tiden gått, jag kan knappt förstå det! Det är så mycket som jag har gjort och gör hela tiden så ibland hinner man inte stanna upp och tänka efter faktiskt.

I tisdags var det skola igen, sista dagen att testa på curling. Tro det eller ej, men jag gillar det faktiskt riktigt mycket. En annorlunda sport som jag säkert inte hade fått chans till att testa på om jag inte tog PE här i Kanada. Efter skolan så åkte jag hem och mådde inte så bra, frös hela dagen och kvällen så satt bara framför spisen och läste, men jag klagade inte över att få en lugn stund.

I onsdags så gjorde vi bip-testet på idrotten. Att man aldrig kan komma undan det testet även fast man befinner sig på andra sidan jorden. Det är skönt dock att måtten på hur bra man mår är lägre här borta...Efter skolan så gick jag hem till Zuzanna och Masi igen, vi drack te och pratade en stund innan vi bestämde oss för att springa till nästa yoga-pass på the Y. Vi hann i tid och njöt ordentligt av ett hårdare yoga-pass! Sen så skyndade vi oss till bion. Zuzanna ville se Silver Lignings Playbook. Efter att ha sett riktigt bra filmer de senaste gångerna som vi har varit på bio så var den här filmen ingen höjdare. Efter det så kom Troy och hämtade mig och vi åkte hem.

I skolan var det inget nytt som hände, Durita och jag gick bara till Tim Hortons på lunchen och det var ungefär allt som hände i skolan. Simon, Erwin och Chiara var sjuka den här dagen så det var bara jag som åkte hem på skolbussen. Väldigt tråkigt. När jag kom hem tog jag det lugnt och läste och kollade på en film. Shirley och Troy var tvungna att åka på en middag så jag fick en lugn dag för mig själv.

I fredags gjorde vi fitness run, gick helt dugligt, men har inte sprungit på ett tag så förväntade mig inte den bästa tiden. Efter skolan så åkte vi hem en snabbis innan vi åkte in till PG igen för att ha en liten middag hos JD och Matthew medan Shirley och Troy åkte på en begravning. JD valde även en film efter middagen och det blev "Hur man förlorar en man på 10 dagar".

I lördags följde jag med Zuzanna och hennes värdfammilj till Purden och åkte skidor. Purden är en ganska stor skidbacke och var väldigt rolig att åka i! PG ligger väldigt bra till om man vill åka skidor, men det ligger kanske inte fullt så nära till de stora backarna som Banff och Whistler, men bra skidåkning finns det.
När vi kom hem till PG igen så åkte vi till the Y och satte oss i ångbastun, perfekt avslutning. När vi kom hem till Zuzanna så hade vi middag och efter middagen bestämde jag, Masi och Zuzanna oss för att gå till Boston Pizza för att äta efterrätt. Självklart så visade Boston Pizza Vancouver Canucks som spelade för första gången sedan lockouten. Jag har blivit ett Canucks-fan btw..
När vi kom hem så kollade vi på film (oj så mycket film det har blivit) men jag var alldeles för trött för att orka hålla mina ögon öppna, så jag somnade rätt så snart.


                                          

Idag vaknade vi sent, åt snabbt våfflor till frukost och åkte sedan till Dori's kyrka. Den var lite annorlunda från den som jag brukar gå till, men ändå väldigt bra. Efter det så åkte vi hem och hade lunch. Shirley kom och hämtade mig strax efteråt och vi åkte hem.

Hoppas att ni har det bra där hemma. Jag har hört att ni har det väldigt kallt. Här är det faktiskt väldigt varmt, till och med plusgrader. Efter den här veckan som kommer så är det exams som gäller för det flesta i skolan, jag har inga eftersom att min kurser inte kräver exams, så jag har i princip en hel vecka som jag kan vara ledig. Måste hitta på och göra något vettigt..

2 kommentarer:

  1. Varför tycker du inte om Silver Linings Playbook? (men du gillar "hur man blir av med en kille på 10 dagar" LMAO) Leo och jag såg den i fredags, och vi hade INGEN aning om vilken film det var, utan vi tog en på måfå och blev mycket positivt överraskade....

    Smaken är som baken - delad!!!

    SvaraRadera
  2. Ja det är en bra fråga... För mig så gjorde de den inte riktigt intressant, de tog en lång stund innan jag kom in i den och då hade var det nästan i slutet. Jag kanske inte gav den en riktig chans, men efter att ha sett så många andra bra filmer så kommer jag nog vara kritisk ett tag :)
    Haha "hur man blir av med en man på 10 dagar" var nog bara rolig för att min värdbror som är 22 år älskar den och skrattade under hela filmen!

    SvaraRadera