måndag 14 januari 2013

15/1

Förra fredagen följde jag med Simon och Kenji efter mycket tjat till skidbacken som ligger några minuter ifrån vårt hus. Det var roligt att stå på skidorna igen och ganska kul att vara där med Simon och Kenji, de var hur duktiga som helst! I och för sig så kommer det från Schweiz, så jag var inte förvånad. När vi kom hem från skidbacken så lagade vi middag och kollade bara på film.

Förra lördagen så åkte jag längdskidor med Erwin. Han har aldrig stått på skidor så det var intressant att lära honom göra det. På kvällen hade vi middag med bröderna och resten av familjen.

Förra söndagen åkte vi till kyrkan som vanligt, efter det var det lunch på Wendy's  som gällde. Pat, som vi alltid har lunch med, pratar alltid på. Han är så otroligt rolig! Komme rvara så tyst när jag åker hem och inte kan ha våra söndagsdiskussioner. På kvällen så kom Pat över och Troy var kocken för kvällen. Lite läskig mat, men det gick att äta maten faktiskt. Jag visade det engelska programmet En idiot på resa. Väldigt uppskattat och det är alltid så roligt.

I måndags var det tillbaka till skolan som gällde. Var inte så himla pigg, men det gick att gå upp ur sängen faktiskt. Skolan var precis som vanligt igen. På acting höll jag på att bli galen på några i min grupp, så otroligt barnsliga var dem och nu måste jag ha ett projekt med dem i några veckor...yeyyy..
Det resten av skolan gick bra, det flöt på helt vanligt så att säga. Efter skolan mötte jag upp Zuzanna för att äta lite innan vi gick och skulle träna. Vi sprang lite på löparbandet innan yogan började. Det är så skönt att träna igen! Har varit så dålig under hela december och inte tränat en enda gång...

I tisdags så fortsatte vi med vårt projekt i acting. Vi ska göra en liten video med dockor som pratar. En övning som visar hur bra vi är med  våra röster tror jag..
Senare på idrotten hade vi brotting, textiles så syr jag på min hoodie och på foods så kollade vi på när läraren lagade mat. Efter skolan så åkte jag skidor med Shecana uppe i Hart, det var roligt, men alla var så otroligt duktiga! Jag såg ut som en nybörjare.

I onsdags var det skola, inget speciellt. Efter skolan så gick vi några och pluggade på Starbucks, bästa stället att plugga på!När vi kom hem så lagade vi middag och hängde bara runt i huset.

I torsdags på idrotten kollade vi på världens mest tråkiga film om curling. Alla i klassen somnade, även läraren. Oh vad vi såg fram emot curling dagen efter...

I fredags så spelade vi curling. Det var roligt att testa på den här sporten, med det är inte något som jag vill fortsätta med. Efter skolan så åkte jag och Durita runt i Prince George, vi shoppade lite på Winners, åt på Boston Pizza och förfrös oss själva på väg hem till henne (-30 c). Jag sover över hos henne och vi var upp länge och pratade och kollade på film.

I lördags så kom Shirley och hämtade mig och vi åkte runt på några ärenden innan vi åkte hemåt. Jag var väldigt trött hela dagen så jag kollade mest på film och skypade lite med Andreas och Feffe medans alla andra var upptagna med annat. På kvällen åt vi middag och Troy visade 100-tals youtubeklipp under resten av kvällen.

I söndags så gick vi upp väldigt tidigt för att laga frukost till hemlösa igen. Vilken bra person jag blir här borta! Ironi, men det är väldigt roligt faktiskt. Jag stod och prata hela morgonen med Pat. Han är en sådan människa som jag vill att alla ska träffa, han är en sådan intressant person och jag hade inte kunnat tänka mig innan att jag skulle komma så nära en pastor på grund av så olika åsikter. Efter frukosten åkte vi hem för Shirley skulle hinna jobba lite innan vi åkte och hade middag hos mina värdbröder. De hade bjudit hela familjen över för middag eftersom att de precis har flyttat in i ett nytt hus. Det var jättefint och jag älskar alla stora familjemiddagar.

Idag var det tillbaka till skolan som gällde. Efter skolan så gick jag även denna måndag och tränade yoga med Zuzanna. Jag hoppas att det kan bli rutin på det!

Okej nu har jag äntligen tagit tag i att blogga eftersom att några har klagat lite på det. Jag orkar inte läsa igenom det så stavfel bryr jag mig inte om.


Tack alla ni därhemma för att ni är så underbara!

Ha en bra vecka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar