lördag 30 juni 2012

Sista juni

De senaste två dagarna har varit för fina för att sitta inne och glo. Jag är inte någon som klagar direkt på väder. Regnar det så regnar det. Kanske bara om jag måste cykla i det, då tycker jag att det inte är så roligt.

I torsdags följde jag med pappa ut och fiskade lite med våra sommargäster som vi har i Lill-stugan. Kvällen innan hade vi satt nät på några ställen där vi hoppades att få abborrar, den godaste fisken. På första nätet som vi tog upp fick vi bara en gädda, men det andra gav desto mer i fångst. 11 abborrar, 2 gäddor och lite skitfisk fick vi på det. Rätt så lyckat!
Ända sedan jag var liten har jag hatat skolans fisk, jag har inte ätit sådana där fiskpinnar sedan 3:an.   Det är nog ganska naturligt att jag inte gillar den fisken med tanke på att vi får dagsfärsk abborrefilé här hemma!

Efter att vi fiskat åkte jag in till Skorven för att hämta Lisa. Vi hade riktigt fint väder, så vi bestämde oss för att packa en picknickkorg och gå till våra klippor på andra sidan ön och sola lite. Det var varmt och med min känsliga hud, som blir bränd efter typ 15 min, fick jag typ smörja in 7 gånger.. 

På kvällen fick jag med Lisa för att skjuta lerdovor. Jag hade inte skjutit på några veckor nu, men det gick faktiskt oerhört bra för att vara jag (alla andra som jag skjuter med skjuter så där 23/25..)!


Igår gick jag ner till mormor för att umgås lite med henne och morfar. Min kusin Alvar var där också, vi kröp upp i soffa och kollade på "soll"="tjorv", alltså Tjorven. Så mysigt och båda kunde nästan alla replikerna utantill. Så typiskt svenskt att kunna replikerna till Astrid Lindgrens berättelser. 


Pappa drar upp näten

Fick en hel del abborre

Lisa på Väster
Jag på Väster


Jennifer skjuter lerduvor

Pappa står beredd

1 kommentar:

  1. Vad härligt allt låter...det blir ett helt annat liv i Kanada (inte sämre, men annorlunda menar jag), så njut av allt skärgården har att erbjuda....

    SvaraRadera