söndag 3 juni 2012

3/6

Igår kom jag hem efter några dagar på Siesta.
Det var verkligen skitroligt att ha varit på en festival nu, det rekommenderar jag alla!
MEN, se till att pricka in fint väder.. fy helvete så kallt det har varit. Natten till lördagen var värst. Jag vaknade runt kl 4 och såg hur det glittrade på tältduken, det är inte kul att tälta när det är frost ute. 

Hade det inte varit för vädret, skulle nog festivalen varit ännu bättre. 

Det bästa med den var ju helt klart alla artister och Den Svenska Björnstammen och The Hives var mina favoriter. De var båda riktigt bra live band. 




Vi bestämde oss för att åka hem på lördagen. Den enda artisten som var kvar var Winnerbäck och jag hatar hans musik. Han sjunger dåligt, inga bra melodier och texterna är för invecklade typ. Nej, jag aldrig kommer att uppskatta hans musik även fast han är en av Sveriges största nationella artist. 

Jag är otroligt nöjd med helgen, även fast vädret var dåligt. Men det kan nog dröja innan jag åker på festival igen, det måste vara lite varmare för att jag ska vilja åka. Det var varmare på julafton 2011 än vad det var i Hässleholm 1 juni 2012... 

1 kommentar:

  1. Med lite mer erfarenhet i din livsryggsäck är chansen större att du börjar gilla Winnerbäck. Hans texter är grymt bra men kräver som sagt en del av lyssnaren. Kram Sofie

    SvaraRadera