söndag 17 juni 2012

17/6

Veckan som har gått har varit händelserik! Skolavslutning, studenten, studentskivor och fester.

I tisdags var jag med Lisa och tog det bara lugnt här hemma hos oss. Vi lagade amerikanska pannkakor, poppade popcorn och satte oss framför några filmer. Kanske inte något som man brukar göra i mitten av juni, men efter de senaste veckornas plugg och vädret som var allt annat än bra, så passade det utmärkt att stanna inne.

I onsdags träffade jag Julia och vi tog en glass nere vid hamnen och pratade bara allmänt om livet. Ela dök upp senare och vi tre satt och tittade på alla glada studenter.

I torsdags var det ju då skolavslutning för oss som går 2:an och 1:an på gymnasiet. Vi träffades alla i klassen och hade picknick ute på friidrottsanläggningen, tog en del kort och spelade lite fotboll, sedan så gick vi in och kollade esteterna som hade sommarkonsert i aulan. Grymt duktiga är dom!
Senare på eftermiddagen träffades vi tjejer hos Fanny för att äta och göra oss i ordning för Caspers klassfest. Det var väl inte riktigt en fest, men det var bara skönt att hänga i hans trädgård och chilla med klassen. Det var nog nästan sista gången som jag umgicks med dem som en klass.

I fredags var det dags att kolla alla 3:or som tog studenten! Jag gick med Ela eftersom att vi har samma vänner. Vi började med att se Emelie springa ut. Det bara sprutade glädjetårar när hon sprang ut, kan fortfarande inte fatta att min knäppa, smarta och sjukt roliga kompis har tagit studenten! Nu hoppas jag att hon äntligen får ett liv, hon är ju som sagt en pluggis... Sorry Emelie, men jag är sjukt stolt över dig!

Vi såg fler av våra kompisar och sedan var det dags att gå och kolla kortegen som gick genom stan. Ela fick många riktigt bra kort på alla vagnar och lastbilsflak, synd att jag inte kan visa er. Sedan så fick vi skynda oss upp på cyklarna och trampa iväg till Högötorp där pappa väntade på oss med båten för att senare gå på Emelies studentskiva. Hela hennes underbara släkt var där och vi åt förrätt där. Sedan åkte vi vidare till nästa skiva.

 Eftersom att Emelie hade sin skiva på Rågö, fick jag köra båten därifrån och åter till Högötorp och så tog vi cyklarna därifrån och cyklade ännu en gång vägen in till Västervik. Nästa skiva var hos Hanna. Det är Ela som känner henne mer, men det var ändå roligt att få komma och säga grattis. Den sista skivan vi gick på var hos Cornelia. Där var vi i någon timme och kollade fotbollen och pratade. Supermysigt! Sedan hann jag inte göra så mycket mer av min kväll, det var lite krångel hit och dit..

Det var min vecka, hoppas att ni orkade läsa. Jag försöker få med lite fler detaljer, det är inte riktigt min grej annars.

Btw, folk började redan säga hej då till mig. För mig känns det jättelustigt, det är ju liksom 2 månader kvar. Men om jag tänker efter kommer de här månaderna att var upptagna med jobb, vänner och familjen, så visst är det nog klokt ändå att säga hej då nu när vi ändå träffas. Men det känns fortfarande konstigt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar