måndag 11 juni 2012

11/6

I lördags var pappa och jag uppe i Stockholm för att avresemöte tillsammans med andra utbytesstudenter och deras föräldrar. Vi pratade om hur vi skulle hantera hemlängtan, kulturchockar och andra nödvändiga saker. I och med att USA är det vanligaste landet att åka till, så var det mer inriktat på hur det är där. 75 % av STSs utbytesstudenter åker till USA, vi var bara 3 st som skulle till Kanada. Det var roligt att prata med andra som skulle iväg, även fast det var USA de ska till. Självklart frågade de varför jag valde Kanada. Dum som jag var kom svaret snabbare än vad jag hann tänka och svarade "för att det inte är USA". Jag gav såklart förklaringen att jag ville vara lite mer unik och välja ett land som inte är så vanligt. En av tjejerna förstod mig, hon hade också kollat på Kanada, men ändrat sig.

Nästan alla som har valt USA vill bo i Kalifornien, vad är det för roligt med det? Äh det är inte min sak fundera på.

En annan sak som både jag och pappa reagerade på var att vissa föräldrar inte verkade ha någon som helst koll på någonting. De ställde så korkade frågor att till och med jag hade kunnat gå upp och besvara dem...

Faaan, där vann Ukraina mot Sverige.. Jag ska inte kolla på fotboll, det är alltid fel lag som vinner när jag kollar.

Nu är vi inne på sista veckan i skolan. Det känns otroligt skönt efter de senaste veckorna som har varit riktigt tuffa. Jag är nästan klar med alla arbeten (betygen sätts 30/6). Många av mina kompisar tar studenten och det här är sista veckan med min klass. Det känns lite tråkigt att jag inte kommer att gå ut med min klass, men vad jag får göra istället, gör det helt klart värt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar