tisdag 15 maj 2012

Jag har en värdfamilj!

Nu äntligen har jag fått reda på min värdfamilj! Visst, det är väl ganska tidigt, men jag har varit såååå nyfiken.

Det är familjen Knox som kommer från Prince Geroge, British Columbia. Det är en mamma, en pappa och fyra barn (dock så har alla flyttat ut)och de har tom en liten hund. Familjens intressen är spela kort, kolla på hockey, ha stora familjemiddagar, JAGA, umgås med kompisar, snowboarding och ibland hiking. Det låter som en familj helt i min smak. Och något som jag var väldigt lättad över är att de jagar, det innebär att jag slipper komma till en familj som är vegetarianer! Min största skräck..

En grej som jag var tveksam till innan jag tackade ja till den här familjen var att de har antagit en till utbytesstudent. Det är en kille från Schweiz, Simon heter han och är 17 år. Efter att ha hört runt lite så verkar det inte finnas så mycket negativt med att dela värdfamilj. Funkar vi inte ihop så behöver vi inte umgås mer än vanligt.

Prince George Secondary School heter skolan som jag ska gå på. Den är ungefär lika stor som den här i Västervik.





Jag kommer att bo i närheten av den här sjön som heter Tabor Lake, ligger lite utanför Prince George.




5 kommentarer:

  1. Det verkar ju vara en perfekt familj för dig!
    /Lena

    SvaraRadera
  2. Kanon Becka! Känner jag dig rätt så kommer du vara i hop med Simon inom en månad när du kommit dit ;))))) Skojar bara! Låter i alla fall som om du hamnat rätt. Får du hanågon kontakt med dem innan du åker? Kram K

    SvaraRadera
  3. Kul att du fått värdfamilj och grattis till just den familjen!

    Jag har vetat det i några veckor nu, din värdmamma är ju min områdesrepresentant och hon berättade om dig, men lovade henne att inte säga något förrän du fick reda på det genom organisationen. Kan säga att de är en underbar familj som är väldigt aktiv och alltid har något skoj på gång.

    Om du skulle vilja det kan jag sätta dig i kontakt med utbytesstudenten de har i år. Han säger att han gärna svarar på frågor om det är något du undrar över.

    Du kommer att ha the time of your life nästa år! Jag erkänner att jag är lite avis för att du fortfarande har allt det roliga framför dig ;).

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt att du känner till den här familjen! Vad konstigt det känns att du visste före mig vilken värdfamilj jag skulle få ;) Jag har ju läst din blogg under hela året som du har skrivit i Kanada och så hamnar jag i samma stad och hos en familj som du redan känner. Det lät som en väldigt bra familj med en gång då jag läste om dem och att de är aktiva och hittar på roliga saker gillar jag!

      Ja, det vore roligt att komma i kontakt med killen som bor hos dem i år. Jag har mängders med frågor känns det som ;)

      Jag ser såååå fram emot mitt år där borta och med tanke på allt roligt som du har gjort, så bara hoppas jag att jag kommer att få ha det minst lika bra!

      Kram!

      Radera
  4. Åh, all lycka till dig vännen!

    SvaraRadera