söndag 6 maj 2012

6/5

Jag har tänkt att visa lite bilder av fransmännen som är på besök i här i Sverige och varav en bor hos mig. Mitt första intryck av fransmän  är att de inte är lika öppna och har inte inte så högt temperament som jag trodde. Självklart är det från person till person, men ändå. Sedan är det inte lika artiga, de avslutar inte alls meningar med s'il vous plaît eller merci beaucoup.. Visst är de snälla och så, men det händer liksom inte så mycket och även om de bara har varit här i fyra dagar så har jag fått en inblick av vad en värdfamilj vill att studenten ska vara. Inte inåt och dra sig tillbaka.

Igår var vi i alla fall på en fin utflykt till Odensvi och gick Tjustleden. Det är väldigt fin natur däruppe, riktiga småländska skogar.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar