måndag 3 oktober 2011

En helg på Björkö..

..som har gått i renoveringens tecken!
Det verkar som att pappa har fått en raket efter sig, för nu skulle allt bli klart tydligen. Jag undrar varför ;)
Det är alltid skönt att komma hem till Björkö efter att ha spenderat veckorna inne i Västervik. Jag tycker att Mikaela och jag har sådan lyx! Det är inte många som har boende på landet och inne i stan. Även om Västervik inte är så stort. Men jag trivs nog bäst på Björkö!
Eftersom att Björk är en ö så är det väldigt speciellt med att bo därute, alla årstider är unika och det är så underbart! visst, att åka i ränna hade jag nog kunnat hoppa över..

Men iallafall, i fredags jagade pappa och jag änder. Det var lite misslyckat, pappa sköt bara 2 st. Men fint väder var det ju.
I lördags jobbade jag. En timmes bilfärd in till Västervik, körning på en timme och sedan och hem igen..Väldigt nödvändigt kände jag!
På kvällen åkte vi och åt på Hasselö, det var god mat och en musikquiz som var dålig. Ela och jag som tycker att vi är ganska bra på musik och har bred musiksmak kände igen en låt. Det var alltså ett quiz för dom som var födda på 40-talet. Kul kände vi.

Nej, nog om min misslyckade lördag!
söndagen var roligare, då renoverade vi ännu mer...Men det var tur att Julia kom till oss på kvällen, vi bakade scones och pratade. De gjorde helgen mycket bättre! Så kram till Julia.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar