söndag 16 oktober 2011

16/10

Det händer saker hela tiden och jag börjar bli riktigt stressad. Dels det här med alla pappren som ska fixas, (vilken tur att jag har min mamma som hjälper mig väldigt mycket med dom) och så skolan. Denna vecka har varit riktigt tufft och den kommande veckan lär vara precis likadan. Vad är det som håller mig i gång då?
Jo jag börjar äntligen känna något som heter studiemotivation. Den har varit lite borta enda sedan vi slutade nian, vilket är en ganska lång tid. Men jag vill verkligen förbättra mig nu och få in pluggkänslan till jag åker till Kanada, jag lär verkligen behöva den då. Även fast jag har pluggat mycket den här veckan, har jag även haft tid till att umgås med fina kompisar och träna och simma flera gånger. Det har faktiskt varit en ganska bra vecka!

Något som verkligen inte är så bra är att jag har läst flera bloggar nu där utbytesstudenterna har blivit behandlade riktigt illa. Jag blir så ledsen för deras skull och även orolig ifall det skulle hända mig?
Ska jag vara realistisk så kan det faktiskt hända att det inte blir superbra, det är nog vanligare än vad många tror. Men jag tror att jag ska vara optimistisk och vara förväntansfull istället för orolig. Det här kan bli det bästa året i mitt liv! Coolt
Jag följer en tjej som är utbytesstudent i Kanada nu. Det ser riktigt roligt ut, och jag längtar tills det är min tur.
Mina kompisar början redan säga alla saker som jag kommer att missa och hur mycket dom kommer att sakna mig. Det får man ju inte ångest av, inte ett dugg!
Jag undrar vad jag ska hålla på med för aktivitet nästa år..Jag vill inte göra något som är så vanligt i Sverige, utan något som är riktigt typiskt för Kanada. Jennifer skulle bli överlycklig om jag började spela ishockey. Eller hon skulle nog mest skratta åt mig..
Vad har jag mer för tankar...Det kanske tog stopp där, det blev ändå mer än vad jag hade tänkt att skriva!

Ha det så bra alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar