måndag 17 oktober 2011

Fenomenet bloggar

Två inlägg på mindre än 24 h, ganska så imponerande måste jag börja med att säga!
I alla fall, som min rubrik lyder så vill jag prata lite om bloggar idag. Jag pratade om det här med mamma igår, och de hela började om ett par kakor.
Okej, det låter kanske lite konstigt nu, men bloggar har nästan lika stor påverkan som media nu. I alla fall på de i min ålder. Vår diskussion började med att jag berättade att jag har ätit de här äckliga kakorna macarons som många skriver om. Jag sa till mamma att kakorna är riktigt vidriga och att jag inte kunde förstå varför det är inne att äta dom. Sedan kom jag att tänka på att det var en bloggare som verkligen avgudar dessa kakor och är helt beroende av dom. Kan det verkligen vara så att hon har bloggat om dom så att de har blivit populära?
Det tror jag, för varför skulle man äta kakor som är äckliga?
Och alla modebloggar som är helt värdelösa.. suck
Jag ska vara ärlig, jag följde flera modebloggar förra året, men tröttna. Jag fick liksom inte ut något av det, så istället för att lägga ner massor med onödig tid på att läsa dom, började jag läsa DN. Jag kände att jag behövde bli lite mer allmänbildad efter tiden i bloggträsket.
 Jag tror inte att min familj bryr sig så jättemycket på vad jag har för kläder på mig nästa år, men samtidigt kanske att det är kul att se hela mig på bilder?.. Istället för outfit-bilder kanske jag ska lägga upp humörsbilder? Ni får se en bild på mig där jag visar vilket humör jag är på just den dagen.. Kan det vara något? Den är i alla fall lite annorlunda, jag har inte sett någon som har det.
Bloggar ska vara personliga tycker jag, det gör dom mest intressanta! Min moster och syster skriver båda två varsin personlig blogg. Det tycker jag är roligt att läsa. Mer av det tack!
Jag håller på att vänja mig med hur man bloggar, så tänk inte så mycket på stavning eller grammatik. Tack!

Ät riktiga kakor istället!

1 kommentar: