torsdag 12 april 2012

I'm back, again..

På två veckor har jag verkligen inte haft någon stor lust att blogga, det har inte funnits inspiration alls.

Jag har varit inne i Västervik nu i två dagar, vilket har varit skönt! Missförstå mig inte, Björkö är paradiset på jorden, men att kunna ligga i sängen och titta på serier hela morgonen är så skönt det med. Där kom min lata sida fram..
Igår hann jag träffa Lisa på stan och lite myshäng hemma hos mig. Sedan avlöste Lisa och Julia varandra och Julia och jag satte igång att baka scones. Mycket prat och skratt blev det! Jag gillar mina vänner helt enkelt.

Idag ska jag förresten få en ny kusin!!! Karl-Erik ska nämligen komma till världen, så spännande!

I sommar ska jag, Ela, Tilda, Emelie, Ida och massa andra schyssta människor till Siseta festivalen. Kommer att bli så grymt!


Jag har precis läst ut en bok som heter Morgon i Jenin. Den handlar om hur judarna tog över Palestina. Det är en så sjuk konflikt egentligen. Judarna var så extremt utsatta under andra världskriget, det vet ju alla. Men hur de sedan kunde göra precis samma sak mot palestinierna, jag kommer faktiskt inte på något ord som kan beskriva vad de har gjort. Och att media i västvärlden har varit på Israels sida gör mig riktigt arg. T ex USA, Storbritannien och Frankrike som placerade dem där. De körde undan ett helt folk som har haft Palestina som sitt land i 700 år, helt plötsligt får de inte bo där. De bor nu i Gazaremsan, som liknar mest ett flyktingläger.

Judarna var tvungna att ta vägen någonstans efter kriget, men det är så fel att köra undan ett folk sådär. Folke Bernadotte var en svensk som skulle ner och försöka lösa konflikten i början. Han förstod inte heller varför man skulle köra undan palestinierna.

Läs boken och öppna ögonen för det palestinska folket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar