lördag 3 september 2011

Ensam lördagskväll

En otroligt snabb skolvecka har passerat, och jag sitter ensam i lägenheten och väntar på Ela ska komma hem från sitt jobb på Hasselö. Det var tänkt från början att hon, jag och Lovisa skulle ha tacokväll, men det får väl bli någon annan gång.
Den här veckan har jag hunnit med att träffa kompisar som jag inte har träffat under sommaren och även lagat massor med mat. Ida, Lisa, Emelie, Ela och jag hade "grekisk afton" i onsdags. Det var massor med mat och sötsaker, precis som det ska vara!
I torsdags var Markus här, och då lagade vi mat till honom också. Det känns inte som vi gör annat än att lagar mat, men det är så himla mysigt!
Anledningen till att jag inte åkte hem idag var för att jag skulle jobba på båten och den gick ifrån Västervik. Jag kommer nog aldrig komma ifrån den båten nu, men det är så bra att ha ett helgjobb under hösten (även om det kanske bara blir under september ut).

Just det, jag ska på intervju på måndag i Linköping! Jag är riktigt nervös över att prata i två timmar bara på engelska. Det kommer säkert att gå bra, men om det inte gör det kommer jag kanske inte få åka till Kanada.

Nej, nu ska jag tänka positiva tankar och hålla tummarna för att det kommer att gå superbra!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar