söndag 11 september 2011

11/9

Det har faktiskt inte hänt så mycket sen den senaste gången jag skrev. Jag har fått hem en tjock pappershög som jag ska fylla i. Det kommer att ta ett tag!
Den här veckan kommer förhoppningsvis vara lite mer händelserik än den förra.

Idag är det 10 år sedan som fyra flygplan blev kapade och var på väg mot tre olika mål i USA. Två var på väg mot tvillingtornen World Trade Center, ett till Pentagon och det fjärde misstänker man att det var på väg till Vita huset (sista lyckades inte, det landade på en åker i Pennsylvania). Det var något fruktansvärt det som hände och USA försöker fortfarande hämta sig. Men samtidigt kan jag tycka att deras "hämd" mot terrorism har varit alldeles för mycket. De har tagit för många beslut själva och leker världspoliser, ett exempel är     Usama Bin Ladins död. Jag skyller absolut inte på USA:s befolkning, utan jag skyller på dem som tagit alla besluten och sedan har utfört dem.  
Det är kanske därför som jag hellre vill åka till Kanada än USA, just för att Kanada verkar lugnare och har bättre "självkänsla". Eller vad vet jag, det är ju det jag ska ta reda på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar