måndag 19 mars 2012

19/3

Jag är sjukt stolt över att kunna säga att jag aldrig har rökt! Det är säkert inte många som kan säga det, att de aldrig har haft en cigarett emot munnen. Hur kommer det sig att jag aldrig har rökt? Jo jag har blivit intalad ända sedan jag var liten att det är de som är mindre smarta som röker, om det nu stämmer eller inte spelar ingen roll i det här fallet tycker jag. Mina föräldrar är också helt emot rökning, så de har ju påverkat mig väldigt mycket också. Ibland undrar jag vad den största anledningen till att man röker är.

Gemenskap? Grupptryck? Eller bara har lätt för att bli beroende av något? Alla vet ju hur ohälsosamt det är, så varför göra det?

 Egentligen kanske det är bra att människor röker.. Världen är ju överbefolkad och de människor som jobbar på plantagen behöver ju pengar.. Nej där var jag sarkastisk.

Äntligen har regeringen kommit med ett förslag att utvidga rökförbudet. Som icke-rökare ser jag bara fördelen i det hela, men kan förstå att rökare inte tycker det är så roligt. Men då tycker jag att de kan skylla sig själva.


Jag kan visa lite bilder sen sportlovet då vi var hos Lisa och sov över.

Danielle och Linnéa kollar utedasset. 

Lisa och Fanny. (förlåt Lisa, det det enda kortet som du åtminstone kollade åt kamerans håll)

Vi kollar till Lisas kor.


Fina vän <3 
Eftersom att ni aldrig får se några bilder av mig, kan jag kanske visa en bild från varje album som jag på datorn? Det är inte många och jag har inte tagit mycket kort heller. Första gången jag laddade kameran var för en månad sedan, och då har jag haft den sen augusti.. 

















Jag måste bli bättre på att ta kort. Ett löfte som jag ska försöka att hålla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar